17 Aralık 2010 Cuma

"Geç gardaş geç!.."

Efendim  malûm; avcı hikayeleri palavrasız olmaz, olmaz amma bu; palavranın sadece avcı hikayelerinde atıldığı anlamına da gelmez. Buna en güzel örneklerden biri de, işte şimdi anlatacağımız hikayedir. Hikayeyi veren, yine bizim Ulaşlı "gabilesi"nden biri...

"Gardaşım" anlatıyor:

"Bir gün gene dağda dolaşıyom, ormanıın içinde, şura bura geziniriken, baktım ireliden ("ileriden" demek istiyor...) bir ses geliyo...Ulan bu necidir, kimdir diye pusa pusa yaklaştımkine, ne göreyim; gocca bir ayı! Yerden bir kütüğü kucaklamış, çamın birine dayamaya çalışıyo...

Neyise, epiiy bir uğraşdıktan kelli, kütüğü ağaca dayadı bu ayı. Sonra geri geri çekilip, birden ağaca doğru yelleniverip de(birden hızlanarak koştu, manasına...), dayadığı kütüğün üstünden ağaca çıkmasın mı! "Ulan demek ki bu gâvır bir işler çevirici! Hele dur, azıcık bekleyek bakalım!" dedim, gendi gendime.

Neyise aga, bu getti mi ormanın içine bir yere... Ben de buna gıcıklık olsun deyi, duttum ağaca dayadığı kütüğü devirdim mi! Hele dur bakalım, geldiğinde ne yapacak? Geçtim geri yerime, başladım bunu beklemeye... 

Ulan aga, birez sona öte baştan bir gıyamet gopmaz mı! Önde bu ayı, gucağında bir domuz cıbası (yavrusu) ağaca doğru koşuyo!.. Arkasında da goca bir azılı (yaşlı erkek domuz), bunu govalıyo mu aga! Heyvan gele gele geldi ki, ne görsün; ağaca dayadığı kütük devrilik! Ayıyı aldı mı bir telaş! Amma gıyamat gopuyo bu arada! Ayı önde, cıba gucağında, azılı arkada, kiriştek gimi dönüp duruyolar ormanın içinde!.. 

Deriken aga, heyvan bilirimiş demek, cıbayı gaçırdı mı idi başına geleceği!.. Kütüğü onun için dayarımış mağer ağaca! Ulan aga, ben de heç yoktan işini bozmuşsum demek heyvanın. 

Heyvanın durumunu görünce yüreğem dayanmadı, ne yalan söleyim aga. Hemen goştum, kütüğü omuzladığımınan geri çama dayadım, sona dönüp buna seslendim: "Geç gardaş geç!.." 

Heyvanın gözleri bir ışıladı, bir ışıladı, nasıl canını attı, biliyon mu gardaş! Hemen dırmanıverdi kütükten yokarı da azılının elinden canını da cıbayı da gurtatdı  vallaha!..

* * *

Ee, peki azılı bu gardaşıma bir şey yapmamış mı diye soracaksınız şimdi... Orasını hiç karıştırmayın derim. Bana sorarsanız-orasını kendi anlatmıyor amma-azılı buna hiç bir şey yapmadı ise; dönüp, ana-avrat iyi bir sövmüştür mutlaka! :))



0 yorum:

Yorum Gönder